Skoter!

God eftermiddag! För ett tag sedan kom jag hem ifrån en skoter tur. Jag vaknade upp hos Jonathan, till frukost blev det vår nya "specialitet" nämligen omelett. Sedan började vi fundera på vad vi skulle göra idag eftersom att det var så otroligt fint väder, och då fick jag iden att åka skoter! Så hej och hå, 2 timmar senare sitter vi på skotern och ska dra iväg, dock så ser vi att molnen börjar dra ihop sig.. Men vi sticker iväg ändå, det tog jävligt lång tid och det vart en lång tur till renfjället. På vägen dit gjorde vi den absolut fulaste vältningen framför en grupp med värsting skotrar. Pinsamt.  När vi väl var framme letade vi upp en plats där det var någorlunda lä och där slog vi upp grillen för att grilla våra "Hotdogs". Men fy vad lång tid det grillen tog när man var så hungrig, till slut orkade vi inte vänta mer utan åt upp våra korvar lite halvvarma och det dröjde inte länge innan vi började bege oss hemåt, nu fanns det inte något blått på himelen utan den var täckt utav tjocka moln, regn började att komma lite och det var jätte dimmigt. Men efter sisådär 40 min var vi hemma igen! Tog mig en varm dusch och tinade upp mina fingrar. Nu har jag städat och försöker hitta något att ha på mig ikväll, eftersom att det säkert kommer att bära av till Dippan! Dippan Dippan yeah yeah!
Med rosor på kinderna och ett leende på läpparna hade vi en mysig liten fika stund! (med halv varma korvar..)
Här var himmelen lite blå iaf
Den gamle skotern ifrån 1994 hängde med även idag!

Skitkorven!

Kommentera här: